30 Ağustos 2010 Pazartesi

Biri Okan mı Dedi? Şimdi Reklamlar...

http://cache.daylife.com/imageserve/047jfwKeGL0u5/610x.jpg
25 Kasım 2009

Link

Sahada kendisini bu seviyeye fazla gören bir topçu daha dikkatimi çekti. Milli Takım maçlarında da müthiş özgüveni ile göze çarpan Okan Alkan bugün Fenerbahçe'nin kağıt üzerindeki sağ bekiydi ama Dani Alves gibi sürekli ileriye çıkıp sağ ön oynayan oyuncuyu kendisinin yerine hapsetti.

Boyu kısa (1,70 imiş boyu) ancak sahada baya yer kaplıyor Okan. Fiziği gayet iyi. Hızlı, topla arası bek oyuncusuna göre çok iyi... Kısacası oldukça yetenekli. Ama söylediğim gibi kendisine olan güveni biraz başa bela açabilir cinsten. Öyle ki çoğu işi tek başına yapmaya çalışıyor, arkadaşlarını azarlıyor ve top gelmeyince oyuna küsüyor. Halletmesi gereken sadece bu konu var Okan'ın. Alves'e benzeyebilir ama henüz Alves değil. Hatta ve hatta Abdurrahman Dereli bile değil. Bu sıkıntıyı aşarsa hiçbir yerde yedek sağ bek aramasın Fenerbahçe çıkarsın koysun yedeğe, Gökhan'a birşey olursa çıkıp çatır çatır oynayacak gibi duruyor.
http://fenerbahce.org/pic_lib/2009-12-09_kasimpasa7.jpg
09 Aralık 2009 Çarşamba

Link


Okan mı?Kulağı çekilmiş gibiydi, birkaç pozisyon harici çok fazla sıkıntı yaratmadı geçen maçlra göre... Takımda yedek sağbek sıkıntısı varken devre arasında çıkartsınlar A Takıma. Evet şuan Gökhan Gönül'den iyi değil, forma almasını beklemek hayalcilik ama Türkiye'de ki çoğu sağbekten daha iyi. Ve Gökhan Gönül'den daha potansiyelli.
http://www.besiktaspostasi.com/wp-content/uploads/2010/02/a2_besikas_fener-220x300.jpg
15 Ocak 2010 Cuma

Link

İkinci resimde top süren genç futbolcu Okan Alkan olur. Kendisinin en önemli özelliği kalıbından büyük bir yüreğe, cesarete , hırsa ve azime sahip olması . Ancak bunlar tabi ki A takıma çıkması için yeterli olgular değil. Bunların yanında ortalamanın çok üstünde bir hıza , iyi ile çok iyi arasında gösterilebilecek bir tekniğe sahip. Alves'in altyapı versiyonu dersek hatalı bir benzetme yapmayız kısaca... Bu müthiş potansiyelin sıkıntılı olduğu nokta ise kendine olan güveninin kimi zaman takıma zarar verebilmesi. Ancak bu törpülenir elbet...

Rıdvan Şimşek'i takip edenler için şimdiden söyleyeyim kendisi Rıdvan'dan daha extra bir yetenek. Rıdvan kadar iyi yaptığı ofansının yanında defansif olarak da Rıdvan'dan daha iyi seviyede ki bu da kendisini daha iyi yapıyor gözümde. Ama yinede nereye geleceğine kendisi karar verecek... Ancak kıyaslamayı bırakıp eldeki değerlerin vadettiklerine bakarsak 4 sene kadar sonra Gökhan Gönül ve Sabrileri tahtından indirecek iki tane taş gibi sağ bek oyuncusunun geldiğini söylememiz gerekir.
http://fenerbahce.org/pic_lib/2010-08-24_a10.jpg
06 Temmuz 2010 Salı

Link
http://fenerbahce.org/pic_lib/2010-07-20_idman4.jpg
20 Temmuz 2010 Salı

Link
Fener’in kare ası

24 Ağustos 2010 Salı

Link
http://ar.fifa.com/mm/photo/tournament/competition/01/12/37/17/1123717_medium.jpg


Yıllardır beklenen an gelmişken; sahada Fenerbahçe altyapısından 2 tane pırıl pırıl genç parlıyorken oturup Manisaspor maçına dair bir maç yazısı yazmak biraz gereksiz olur sanırım...

Aslında Okan'a dair birşeyler söylememde boş şu dakikadan sonra. Zira ben söyleyeceğimi neredeyse bir sene önce söylediğimden '' Şimdi reklamlar '' demeyi daha uygun buldum. Bu benim içinde çok hoş ve özel bir tecrübe oluyor, yıllar geçtikçe, Okan adını herkes ezberledikçe karalarız Okan'a dair satırlar. Anlatırız hikayesini...

Bundan daha muhteşem bir başlangıç olamazdı, daha fazla mutlu edemezdi sanırım taraftarını. Eh, haliyle beni de... Yemişim Manisaspor'unu, ligini; Okan geliyor değil , geldi artık ... Buralarda uzun zamandır kendisini öven , kendisinin çok büyük işler yapabileceğini söyleyen birisi olarak kendi adımada teşekkür ederim. Gerçi artık google a Okan Alkan yazdığında ''yerdenşutüsttenaut'' blogundaki resimlerinden önce başka resimler görecek, farklı tanıtımlar okuyacak hakkında ama olsun...

Yüreğine sağlık.

8 yorum:

Yedinci Samuray dedi ki...

"Ben demiştim" derken mutlu olabilmek önemli.

Şu an bu duyguyu yaşıyorsun.Ne güzel :)

hashimov dedi ki...

okani izlerken direk sizin blogunuzda okudugum yazılar geldi aklıma helal olsun tam anlatıldığı kadar varmış dedim..siz de çocuğu başarılı olmuş bir ebeveyn kadar mutluluk duymuşunuzdur sürekli bu gençleri takip eden bize tanıtan biri olarak..kendi adıma size de teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

hashimova bende katılıyorum maç öncesi kadroyu görünce direk bu blog aklıma geldi inanılmaz bişey bu mert ve okan 11deydi hemde aslında basit gibi görünen ama avrupadan elenişten önceki ilkmaç buradan diyorumki bu daha başlangıç daha kimler var kimler teşekkürler aykut hoca fenerbahçe altyapısı ve tabiki halil abi 'Taha'

Adsız dedi ki...

ha bide aklıma gelmişken bikaç soru sorayım halil abiye bizim meşhur furkan aydın noldu? onur karakabak ve abdülkadirin durumu nedir?barış yardımcı takımdan ayrıldı mı? ve yeni gençler (görkem,enis vs ) devre arası kampında mı katılır takıma kusura bakam halil abi fazla sıkıyorum seni bu aralar istanbulda oturmadığım için maçları anca tvden seyredebiliyorum oda verirse tabi mazur görürsün artık 'Taha'

Diferansiyel dedi ki...

@haskimov
Ben size teşekkür ederim.

@Taha
Ben teşekkür ederim Taha. Okan'dan sonra burada yazılanları, emeğinin takdiredilmesini görmek te mutlu ediyor adamı..

Soruna gelince;

Onur Karakabak Mersin İdman Yurdu'na , Abdülkadir ise İ.B.B'ye 1,5 senelik kiralandılar. Onur epey maç tecrübesi kazandı, keza Abdülkadir de sakatlık sorunundan sıyrıldığı zamanlarda şans buldu. Furkan Aydın iyi bir futbolcu değil, şişirilmiş bir oyuncu diye düşünüyorum. 2. ligde oynarsa öpsün başına koysun. Barış Yardımcı için Tff Kasımpaşa'da olduğu bilgisini girmiş. Hangi takımında bilemiyorum ancak Yılmaz hoca Barış'ı A takımda kullanabilir.

Sezon daha yeni açıldı, ilk maçlar itibari ile direkt olarak X ya da Y oyuncusu A takımla kampa gider diyemiyorum. Ancak Enis,Görkem,İsmail üçlüsü kendi kaderini kendileri çizecekler, yetenekli oyuncular bunlar. Her maça aynı konsantrasyonda çıkıp etkili olurlarsa neden olmasın?

hellguard dedi ki...

Blogun çok sıkı takipçisi olmamama rağmen Okan'ın performansından sonra aklıma ilk sizin blogunuz geldi. Tebrikler önceki yazılarınız ve incelemeleriniz için.

Siz Recep Niyaz milli takımda diyince "Ne turnuvasıymış bu yahu?" diyerek biraz araştırdım. İngiltere'de düzenlenen U-17 turnuvasıymiş. FA resmi kanalı Youtube'a İngiltere ile oynadığımız maçı koymuş şuradan izlenebilir:

http://www.youtube.com/watch?v=lDUTMT0KwOY

Bu tunuvaya da bizden Recep NİYAZ, Beykan ŞİMŞEK, Kerem ÇAĞATAY katılmışlar.

Videoda görüleceği üzere NİYAZ araları ince görmüş fakat benim asıl dikkatimi çeken Beykan ŞİMŞEK oldu.

Atılan ikinci goldeki asisti ve ceza sahasına kıvrılışı müthişti. İyi bir turnuva çıkarmış anlaşılan.

Zira;
İngiltere maçında 1 asist.
Portekiz maçında 1 gol (asist var mı bilemiyoruz.)
Avustralya maçında da 1 gol ile oynamış. (Asist konusu muallak)

Yerli Messi olarak lanse edilen oyuncumuz Recep NİYAZ da turnuvayı Portekiz ve Avustralya maçlarında attığı iki golle bitirmiş.

Demem o ki; Recep NİYAZ zaten basının ilgi odağı oldu ve olmaya da devam edecek gibi gözüküyor. Fakat takımın altyapısında Beykan ŞİMŞEK isimli bir yıldız daha mı parlıyor diye merak etmeden de edemiyorum.

Diferansiyel dedi ki...

@hellguard

A2 organizasyonunun altındaki organizasyon şeması çok karışık. Aslında bu karışıklığa sebep olan faktör A2 oyuncularının yaşları sebebiyle alt kademelerde de oynaması. Bu sebeple ben Beykan,Gökhan Sürücü ve Kerem Çağatay'ın(diğer iyi oyuncularımız) oynadığı kademeye 16yaş altı olarak geçsede a2 altı demek istiyorum.

Beykan'a gelirsek.. Ben kendisini bir kere göz ucuyla izledim, asıl izlemeye gittiğim o kademenin kaptanı olan Gökhan Sürücü idi. Beykan'da , Gökhan'da, Kerem'de iyi oyuncular ama net birşey söylemek için A2 takımına çıkmalarını bekliyorum :)Ama özellikle Beykan her Milli Takıma çağrılıp sürekli skor üreten dikkat çeken bir oyuncu.

Bu güzel paylaşımınız için size de teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Abdülkadir geçen sene sezon ortasında kiralandı ibb'ye ve gider gitmez ilk 11 oynamaya başlamıştı. Hatta o aralar bi beşiktaş - ibb maçı vardı, hem necip, hem de abdülkadir oynamıştı o maç karşılıklı. Abdülkadiri, şu anda çok övülen (ayrıca övgüyü de hakeden) necip'ten daha çok beğenmiştim ben. Çok ümitliydim o çocuktan. Ama ondan sonra bi kayboldu, sakatlandı mı artık nedir, bu sezon dahi ibb 18 kişilik maç kadrolarında görünmüyor. Hala sakat mıdır, bi bilginiz var mı?

Related Posts with Thumbnails