22 Ağustos 2010 Pazar

Colin Kazım Richards Evine Dönerken

Paok maçında anlamamıştım Kazım'ın kadroda olmayışını... Senin direkt sağ açığın sakatken, ortamın son derece ateşli olması beklenirken o sağ açığa en yakın tarzdaki , böyle sıcak ortamları seven oyuncuyu kadroya almıyorsun, yok yere seçeneklerini azaltıyorsun...

Gel gelelim yine o sağ açık sakat ve sen yine orjinal bir tane açığın olmadan gidiyorsun Trabzonspor deplasmanına. Kazım'ı cezalandırmıyorsun aslında, kendini ve Fenerbahçe'yi cezalandırıyorsun.

Taraftar dik duruşunu, inadını seviyor da... Aykut hoca fazla sert, fazla keskin gibi. Materazzi gibi bir adamı zırıl zırıl ağlatan Mourinho da hoca, Terry'i kadrosunda tutan Capello da hoca, son zamanlarda bolca sıkıntılı hadiselere imza atan Rooney'i Chelsea karşısında sahaya süren Ferguson da hoca... Biraz politik, biraz ılımlı davranmanın şu şartlarda kimseye zararı olmazdı sanırım.

Hocalık biraz da böyle adamları kazanmaktır, kazandırmaktır...

4 yorum:

YedinciSamuray dedi ki...

Aykut Hoca'nın yaptığını doğru buluyorum. Kazım gerçekten yetenekli bir oyuncu ama hiçkimse Fenerbahçe'den daha büyük olamaz.

Dingonun ahırı gibi canının istediğini yapacağı bir yer değil Fenerbahçe !

Evet Kazım gerçekten yetenekli ama untulmasın ki Fener'in Kazım'a değil Kazım ve ona benzeyenlerin Fenerbahçe'ye ihtiyacı var.

Aykut Hoca bu yüzden haklı. Çok para kazandıkları için kendilerini film yıldızı zannediyorlar.Oysa onlar futbol işçisi. İşçinin görevi belli.
Sahaya çıkıp adam gibi futbolunu oynamak.
Eğer Kazım harbiden bu takımı seviyor ve kalmak istiyorsa gidip Aykut Hoca'yla konuşur. Kendisini ispatlayacağını söyler.
Olay bu kadar basit.
Ama umursamıyorsa yolu açık olsun diyen Aykut Hoca en doğrusunu yapıyor.

Eğer böyle bir karar alırsa taraftar olarak desteklerim.

Diego dedi ki...

kazım kazanılabilecek bir sahsiyet degil. zira kendisinde sahsiyet namına hic birsey yok. yetenek dersen o hic yok.

topuz oynamazsa ozer oynar, o olmazsa stoch orda caner ozer solda oynar. alternatif cok. seni beni koy o sahsiyetsizden daha iyi oynarız.

Diferansiyel dedi ki...

Yeteneksiz dediğiniz adam Milli Takımına sürekli seçilen ve çok kritik maçlarda görev almış oyuncu. Ama o Milli Takıma çağrılan ve çağrılmayan oyuncuları hatırlayıp bunu bir kenara bırakıyorum. Ancak Daum zamanına geri döndüğümde de ilk maçlarda gayet iyi oynayan ve skor üreten, fark yaratan bir oyuncu idi Kazım. Bu sebeple yetenek kısmını atlıyorum, sadece 5 maçlık periyodu bile yeteneğini en açık yere çıkartıyorum kanımca.

Kazım farklı kültürde yetişmiş , kısa sürede hayalini kuramayacağı bir şöhrete kavuşmuş bir oyuncu. Bu sebeple bünyesinde epey sorun oluştuğu bir gerçek. Ancak bize sorun diye sunulan çoğu şeyin basın şafşatasından öte olmadığını düşünüyorum. Farkındaysanız şuan Kazım haberi yok. Peki ne zamandı Kazım haberleri? Geçen sezon en formda zamanlarındayken. Aynen Emre'nin, Gökhan Gönül'ün ve benzeri çoğu oyuncunun formda olduğunda çıkan haberler gibi Kazım kendisini toparlamaya başlamışkeni fark yaratıyorken ardı arkası kesilmeyen eleştiriler, haberlerin baş kahramanı oldu.

Kazım'ın bunlarda elbette suçu vardır. Ama burada dikkat edilmesi gereken yer Fenerbahçe dışında herhangi bir takımın futbolcusunun Kazım gibi, Andre gibi eğlenmediğinden (?)basında hiç ama hiç yer almadığıdır. Kısacası Kazım Emre Belözoğlu gibi ve niceleri gibi birtakım sorunlar taşımaktadır ama ötesi değil. Olayın buralara gelmesinde basının direkt etkisi var.

Olayın Aykut Kocaman'a bakan kısmına gelelim. Ben Aykut Kocaman'a karşı Kazım'a karşı beslediğimden büyük bir sempati besliyorum. Ancak ondan büyük sempati beslediğim bir şey daha varsa o da Fenerbahçe'dir. Fenerbahçe-Aykut Kocaman evliliğinin uzun sürmesi adına öznesinden ziyade anafikri önemli olan bir post bu. Aykut Kocaman gerek basın toplantılarında, gerek Kazım'ı direkt olarak azarladığı ve icabına bakacağını söylediği Young Boys maçı sonrasında her daim sinirli, her daim gergin , her daim sert. Ben bu halini seviyorum, ben Aykut Kocaman'ı böyle tanıdım , böyle kabullendim çünkü. Ama bugün basın tarafından önüne ''doğru'' diye sunulan olaylar, arkasında durulan konular yarın yine kelle avcıları tarafından '' hata '' olarak sunulacak önüne.. Benim endişem bundandır. Sert ve keskin ifadeleri yumuşamadığı, daha politik ve yuvarlak konuşmadığı sürece; davranışları, hareketleri,icraatleri hep büyük bir yanlış yapma olasılığını taşımakla beraber kendisine zarar olacak gibime geliyor.

Tekrar Kazım'a dönelim. Aykut Kocaman Kazım'ı kazanamayacak adam değil, Kazım sanıldığı kadar çıkıntı bir adam değil. Bu olaylar hep şu çalkantılı dönemin karambolünde gerçekleşiyor, dileğim Aykut Hoca'nın elinde Kazım'ın Daum'un elinde verdiklerinden çok daha fazlasını vermesi. Bunu Kazım da, Aykut Kocaman da başarabilir.

Diego dedi ki...

evt kazım ilk geldiinde ben de senin gibi dusunuyordum. kazım buyuk bir futbolcu olabilirdi, herseyi vardı. ama iste dedigim gibi karakteri olmadigi icin bundan sonra hicbirseyi de olmayacak.
basin sisirmesiyle hakkında bu kdr kotu hbr cikti diyorsun. bence de fatih terim in sisirmesi sayesinde bu kdr on plana cıktı. ne basının yazdıkları ne fatih terim in dusundukleri. kendi kendimize yargıya varabilecek kdr yetimiz var cok sukur. ne basının sisirmeleriyle ne de baska birseyle yargılıyorum kazım ı. sahada gorduklerim bana yetiyor.
gokhan gonulle alexle hatta emreyle aynı kefeyi konup da o formanın emanet edilecegi bir adam degildir kazım.
kazım ın yetenekleri var diyen adamla tartısırım (bende de var o kdr yetenek o da ayrı).
ama kazım ın sahsiyeti var diyenle tartısmam. azıcık sahsiyeti olsaydı o giydigi formaya sahip cikardi. yaptigi ise kendine arkadaslarına saygısı olurdu. aykutla bu konuda da tamamen zıt oldukları icin aykut un onu en kısa zamanda postalayacagını dusunuyor ve katılıyorum. en dogrusu da budur. onu adam etmeye ugrasacagina alt yapidan gelen cocuklarla ilgilensin kesinlikle daha cok sey kazanır fenerbahce.

yetenkeli olmak basarılı olmaktan kastın 3-5 mac iyi oynayıp 3-5 gol atmaksa güiza da yaptı o kadarını.

Related Posts with Thumbnails