Tamamen öznel ve taraflı olmak üzere, Formula 1 tarihinin en şık görünümlü araçlarını sizlerle 10'ar yıllık-ki İngilizler dikeyd derler- bölümlerle paylaşacağım. Araçların o yarıştaki farklı renkleri de olmak üzere aracın dış tasarımı tek ölçüt. Başarı veya başarısızlık zerre önemli değil şu değerlendirmede.
Her 10 yıl için aralarında herhangi bir sıralama olmadan 10 adet araç seçiyorum. Bu dizi de blogumuza hayırlı olsun.
Maserati 250F, 1958 Britanya GP, Silverstone, Carroll Shelby
Amerikan motorsporları efsanesinin İtalyan motorsporları efsanesi Maserati 250F ile buluşması.Aracın rengi, numaranın yazı tipi ve yerleşimi son derece şık.
BRM P25, 1959 Britanya GP, Aintree, Sir Stirling Moss
Sir Stirling Moss'un o zamanlar pek yaygın olan ülke renkleri yerine kullandığı daha uçuk Brawn GP'vari rengi dönemine göre çok ileride.
Ferrari Dino 246, 1958 Belçika GP, Spa-Francorchamps, Olivier Gendebien
İtalyan yarış rengi yerine, Ferrari'nin gerçek rengi olan sarının güzel bir kullanımı. Sarı Ferrari'lerden pek fazla bulamazsınız. Pilot Gendebien ise 2.Dünya Savaşı gazisi, Le Mans 24 Saat'i 4 kez kazanan bir başarı ve çok yönlülük abidesi.
Mercedes-Benz W196, 1954 İspanya GP, Pedralbes, Juan Manuel Fangio
Efsane araç, efsane pilot, çok şık renkler. Beyaz daire içine kırmızı numaralandırma günümüzün Mercedes GP'sinde de bulunuyor.
Maserati 250F, 1954 Fransa GP, Reims, Prince Birabongse Bhanudej Bhanubandh
Taylandlı Prens ile 250F listeye bir kez daha girmiş oluyor. Renkler ayrı güzel, 46 numarası ise ayrı güzel. Tekrar geçmiş olsun Valentino. Peki renkler nereden geliyor derseniz, mavi Kralın, sarı ise Kraliçenin kendi bayraklarının rengi. Bir de ilginç gereksiz bilgi: Tayland bayrağının epey benzediği Kosta Rika bayrağı, 1821-1823 arası tam da bu aracın renklerini taşıyordu.
Maserati 250F, 1958 Almanya GP, Nordschleife, Hans Hermann
Aracından fırlayıp yine de hayatta kaldığı 1959 AVUS kazasından tanıdığımız Hans Hermann, Almanya'nın orijinal renkleriyle 1950'lerde bile nostalji yapılabileceğini gösteriyor. Rivayet odur ki, Almanya'nın beyaz üzerine kırmızı rakamlı boyası ağırlık sınırında olan araçların uygun olması için kazınmış ve Gümüş Ok-Silberpfeilen- ortaya çıkmış. Resim her ne kadar siyah beyaz olsa da araç beyaz numaralar ise kırmızı. Hayalgücümüz hamlamadan biraz çalıştırmış oluruz.
Mercedes-Benz W196 Type Monza, 1954 Fransa GP, Reims, Juan Manuel Fangio
Tekerlekleri kapalı bir Formula 1 aracı yeterince radikal olsa da, aracın renkleri de yine muazzam. Beyaz daire zemini olmadan kullanılan fosforlu kırmızı-turuncu (ki ilginçtir, Mclaren Mercedes'in galibiyet turuncusuna da benziyor) numara ve marka ambleminin yine bu renkle işlenmiş olması ilgi çekici detaylar.
Cooper T40, 1955 Britanya GP, Aintree, Jack Brabham
Cooper'ın en sevdiğim, en sevimli şasisi bence. Kıvrımları, yuvarlak hatları gayet güzel. Boyası biraz sade belki ama yine de güzel bu araç. 3 kez dünya şampiyonu Brabham dönem için epey genç bir yaşta, 29'unda bu fotoğrafta.
Maserati 250F, 1958 Fas GP, Ain Diab, Masten Gregory
Yine bir 250F oldu, ancak bu Masten Gregory'nin öngörüsünü de ortaya çıkarıyor ayrıca. Benzer bir burun 60'lı yıllara geldiğimizde Ferrari tarafından 156'da kullanıldı, ki ayrıca severim onu..
Soldan sağa araçlar, #24 Wolfgang Seidel-Cooper, #24 Gerino Gerini-Maserati, #28 Sir Stirling Moss-Vanwall, #22 Masten Gregory-Maserati.
Cooper T51, 1959 Almanya GP, AVUS, Jack Brabham
Jack Brabham'ın 1 numarayı yaşıdığı AVUS yarışından. Aracın şekli ve arkadaki ufak kanatçık bu listeye girmeyi hakediyor.
Bir sonraki zaman durağımız 1960'lar olacak efenim.
By Mali SELIŞIK
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder