19 Kasım 2009 Perşembe

Yaratıcı Milletimizden Dahiyane Sözler 1: Galiptir Bu Yolda Mağlup

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhh8V_1GfUHz370bDr4-qPWBOKsXM3TJJnXgf6-5lnEHEVN_CV2bviqXbGvLS4tIsNe1Vf-oe4YcXoYt3SLMoA4bkmy_zfRL1SZZ3rt0-oZ6s4srD1suBsk4aunPD3qlxaZzQyFd8SQGzc/s400/trapattoni.jpg

Bir anlık konsantrasyon kaybı, aktif bir ofsayt, elle kontrol ve giden tur...

Trapattoni'nin ıslıkları bile uyandıramadı İrlanda'lıları gol pozisyonunda. Henry'ye söylenecek çok fazla söz var ancak hakemin görevi saha içi adaleti sağlamaksa görecek kardeşim . Görmüyorsa böyle bir maçı yönetmeyecek.

Pisi pisine gitti tur...

Mustafa Denizli'nin işaret ettiği İrlandalı bendim Tv karşısında bugün. Fransızlardan istisnalar harici ( Anelka, Lassana, Zidane ve yeni yeni Lloris) pek hoşlandığım söylenemez. Ancak ondan ziyade güçsüzü savunma içgüdüsü idi bu bende galiba. Başlıktaki gibi yaratıcı sözler filan buluruz orası ayrı da bir de güçsüzü savunma yönümüz vardır ya hani bizim... Tam olarak o damar kabardı sanırım. Duff olup soldan soldan yardırıp, Keane olup taraftarımı kabız edip(aynı zamanda çılgınca sevindirip), O 'Shea olup Henry'nin üzerinden hava topuna çıktım desem yeridir hani...

Taktiği tekniği bir yana çok acaip bir maç oldu gerçekten. İzlerken sorular sordum kendime, ''bir İrlanda'dan neyimiz eksik'' dedim mesela... Karambol takımı olacaksak, sabahtan akşama kadar defanstan rakip stoperin arkasına top şişireceksek ve ribaundlar üzerinden planlar yapacaksak bunu bile kabul ediyorum artık ki ne halde olduğumuzu siz düşünün. Ne yaptığını bilmemekten iyidir değil mi?

Nitekim kora kor mücadelelerinden sonra hakettikleri golüde attı İrlandalılar. Maç başından sonuna kadar denediklerinden ziyade Duff 'ın inanılmaz deparı getirdi golü. Heyecanlandım açıkçası. Golden sonra çılgınlar gibi sevinen Duff ise nerden bilirdi ki maç sonunda böyle olacağını...

http://static.guim.co.uk/sys-images/Sport/Pix/pictures/2008/11/19/1227130251939/Damien-Duff-001.jpg

Garip oyun şu futbol gerçekten. İrlanda'dan hangi oyuncuyu Fransa 11'ine koyarsınız desem O'Shea den başka oyuncu gösteremeyiz sanırım. O denli bir siklet farkı var oyuncuların arasında... Ama sanki tam ters durum varmış gibi bir oyun vardı sahada. Tamam İrlanda Fransa'yı ezdi , sahasından çıkarmadı diyecek halimiz yok ancak Fransa'da bunu yapamadı. Üstüne üslük İrlanda kadar rakip kalede etkilide olamadı. Sadece sahadaki en klas ayağı olan Anelka'nın şapkadan tavşan çıkarmasını beklediler hepsi bu...

O'Shea demişken... Kendisine ne oldu hiç bir bilgim yok ama böyle önemli maçlarda çok büyük katkı beklenen oyuncuların oynamaması ya da çok az bir süre sahada kalması bana oldum olası garip gelmiştir. Belki bunu Rüştü ile öğrendiğimizden böyle geliyor bilemiyorum. Ancak bildiğim birşey var ki O'Shea 'in olmaması epey etkiledi İrlanda'yı.

İrlanda dedik, Milli Takım dedik devam edelim yine. Şu İrlanda Milli Takımından kaç oyuncuyu yakıştırırsınız bizim Milli Takıma acaba? O'shea banko olmak üzere belki Duff belki de Keane denir herhalde... İşin bu yanı da gerçekten çok trajik. Düşündüm dedim ya, sürekli aklıma geldi bu. Kaybolan senelerimiz...

Olmadı Trapattoni, ıslıklarında, heyecanla yaptığın hareketlerinde yetmedi. Belki pisi pisine elendin ancak ne yazık ki futbolun içinde bu da var.

http://www.topnews.in/sports/files/trapatton.jpg

Başlık İrlanda Cumhuriyetinedir kısaca. He bundan sonra ne zaman Dünya Kupası ya da Avrupa Şampiyonası görürler bilemeyeceğim ancak bugün için galipler bu yolda... Ee günü kurtarma üzerine endeksli bir spor anlayışının olduğu ülkenin vatandaşı olarak daha fazlası beklenmesin bizden de değil mi?

Maçın spikerine ise bittim. Bir ara gerçek spikeri kaçırdılar yerine hiperstar Ajdar maçı anlatıyor sandım. Bir insan Henry derken bile nasıl detone olur dersi verdi adeta. Lazan Diarra'ya, Çinyak'a, Kerim Benzema'ya hiç girmiyorum bile. Hele auta çıkan bir top için '' çok enteresan sayın seyirciler, evet çok enteresan bir pozisyon topa kimse değmedi'' demesi beni benden aldığı andır kendisinin , alkışlıyorum . İlker Yasin'den sonra yeni bir star doğuyor...

Domenech'i ise 5 çayına bekliyorum. Bu kadar klas oyunculara böyle top oynatan bir adam anlasa anlasa çaydan anlar herhalde...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails