12 Ekim 2010 Salı

Batman Ziyaretinin Ardından

http://fenerbahce.org/pic_lib/2010-10-12_batman15.jpg
Uzun süredir Milli Maç ya da benzeri durumlarda oluşan araları yabancı antrenörlerin neden değerlendirmediğini düşünüp dururdum ki Aykut Kocaman böyle araları olabilecek en güzel şekilde değerlendirmeye devam ediyor. Bugüne kadar hakkında yazdığımız yazılar negatif içerik ağırlıklı olmak üzere şekillense de tebrik etmeden geçmek olmaz.

Çok zayıf iki rakip ile oynanan ve idman maçı sertliğinde geçen bir müsabakanın üstünde konuşmak pek anlamlı olmasa gerek. Günün güzelliği, hiç büyük takım ağırlamamış bir şehre yapılmış bu ziyaretin yanında A2 takımda oynayan ve kendilerine dair uzunca yazılar yazdığımız isimlerin üst yapıda formanın ağırlığını kaldırıp kaldıramayacağına dair gözlemler yapma fırsatımızın elimize geçecek olmasaydı.Aykut Kocaman sağolsun, genç oyunculara ciddi süreler vererek bu hususta beklentilerimi karşıladı benim adıma.

Okan Alkan ve Gökay İravul hakkında birşeyler yazmaya gereksinim duymuyorum zira her geçen gün formalarını daha layıkıyla taşıyor gibiler. Sorumluluk almaya başlamaları sevindirici. Söz verdiğim yazıları yazınca Gökay ve Okan hakkında daha detaylı konuşma fırsatımız olacağından şimdilik bu iki oyuncuyu tebrik ediyorum başarılı performanslarından ötürü.
http://fenerbahce.org/pic_lib/2010-10-12_batman8.jpg
Hasan Erbey hiç alışık olmadığı mevkisinde Sivasspor maçında yaptığı hataları yapmayarak başarılı oldu diyebiliriz. Aslen stoper kendisi. Ancak genç oyuncuları sahaya sürmek adına yapılan değişikliklerden sonra sahada kalan tecrübelilerin mevki dağılımına bakarsak hocanın gözüne girmek için çok yol katetmek zorunda olduğunu söyleyebiliriz. Yinede iyi mücadele etti, mevkisini çok fazla yadırgamadı.
http://fenerbahce.org/pic_lib/2010-10-12_batman24.jpg
Oyuna sonradan giren Berkay'ın ayağına top değmedi. İkinci yarının başında oyuna giren Devrim 'in kendisi bile azmi ve hırsı ile bu şansı kazandığının farkındadır, üstyapıya dönük bir beklenti içinde değilim kendisinden. Mersin'e kiralanan Onur Karakabak'tan sonra hele...
http://fenerbahce.org/pic_lib/2010-10-12_batman23.jpg
İsmail ve Doğukan ise sahada diğerlerinden biraz daha ayrıldılar. Özellikle İsmail'in üzerine daha fazla düşülmesi gerektiğine inanıyorum. Etkili sol ayağı ve teknik kapasitesinin üstüne bir de fiziksel direnç eklerse uzun süreler faydalanılabilecek bir oyuncu. Bunu da Batman Karması maçı özelinde değil 1,5 senelik A2 süresince yaptığım gözlemlerden dolayı söylüyorum.

Tabi aklımı kurcalayan konular yok da değil. A2 takımın dinamosu, sürekli oynayan oyuncusu Enis Gül neden hiçbir özel maçta düşünülmüyor acaba? Kendisinin tuttuğu takımın etkili olduğu söyleniliyor ki böyle amatör bir düşünce olabilir mi? Enis performansı ile bu şansı hakeden oyuncuların başında geliyor, Enis gibi Görkem gibi genç oyuncular zamanı gelince böyle anlamlı müsabakalarda bu tip hakettikleri şansları bulamadıkları taktirde performansları beklenilmeyen derecede düşebilir. Böyle farklı ve gelecek vadeden oyuncuların diğer oyunculardan ayrılmasının, A2 takımda sürekli şans verirken, buralarda alacakları şansların onları daha iyi rehabilite etme ihtimali ortadayken onları İstanbul'da bırakmanın bir anlamı olduğunu düşünmüyorum. Umarım bir dahaki Milli maç arasında onlarda bu şansı elde ederler.

Yazıyı bitirmeden, maçın ikinci yarısında sahada kalan birkaç tecrübeli oyuncunun diğerlerinden ne denli farklı durduğuna tanık olmam sebebiyle Okan ve Gökay'ın yanına daha fazla oyuncu gönderilmesi gerektiğini düşündüğümü belirtmek istiyorum. Mehmet Topuz ya da Kazım gibi çok kuvvetli oyuncularla yapılacak idmanlar bu oyuncularda güçlenmeleri gerektiğine dair daha güçlü bir farkındalık yaratacaktır.

Resimler: fenerbahce.org

6 yorum:

Yedinci Samuray dedi ki...

Bu maçtan beraberlik çıksaydı keşke. çünkü Fenerbahçe'nin büyük sosyal sorumluluk örneği gösterip oraya gitmesi çok önemliydi.
Umarım devamı gelir.
Emeği geçen herkese teşekkür etmek lazım.

Adsız dedi ki...

Benim takip ettiğim kadarıyla üste çıkması daha büyük olasılık olan oyuncular şunlar:
1-Alper Piliç/91/kaleci
2-İsmail Aslan/91/sol açık
3-Kerem Çağatay/94/orta saha
4-Beykan Şimşek/95/forvet
5-Mehmet Topçu/93/sol açık
6-Ünal Noyan/93/forvet
7-Dağıstan Saçu/94/forvet
8-Recep Niyaz/95/orta saha
9-Melih Okutan/96/sağ açık
10-Görkem Bitin/98/orta saha

Halil abi senin bu oyuncular ve başka tahmin ettiğin oyuncular varsa yorumun nerlerdir bilgin varmı oyuncular hakkında 'Taha'

Diferansiyel dedi ki...

@taha
1-Alper Piliç/91/kaleci
2-İsmail Aslan/91/sol açık
3-Kerem Çağatay/94/orta saha
4-Beykan Şimşek/95/forvet
5-Mehmet Topçu/93/sol açık
6-Ünal Noyan/93/forvet
7-Dağıstan Saçu/94/forvet
8-Recep Niyaz/95/orta saha
9-Melih Okutan/96/sağ açık
10-Görkem Bitin/98/orta saha

Melih hakkında bilgim yok. Görkem'in çok yetenekli olduğuna dair bilgiler geliyor, aynı zamanda yurtdışından da taliplileri olduğuda söyleniyor ama izlemedğim için bilemeyeceğim. İlk iç saha maçında Recep Niyaz hakkında fikir sahibi olurum, izleyenler gerçekten çok fazla övüyorlar. Dağıstan muhtemelen yaşından büyüktür, geçen sene A2 maçına çıkmıştı bir kere gol de atmıştı ancak farklı birşeyler görememiştim. Keza Ünal Noyan da fırsat buldu daha üst kademede ancak bunu iyi kullanamadı, fiziği iyi olmasına karşın a2de yeterli performansı veremedi. Şimdi kendi yaş grubunda atmaya devam ediyor. Mehmet Topçu iyi bir sol ayağa sahip ancak fiziksel handikapları çok fazla kısa sürede çok yol alması gerekiyor. Beykan zaten her maçta kendisini ispat ediyor, birşey söylemeye gerek yok hakkında. Kerem sürekli Milli Takımlara çağırılan bir oyuncu ama ben hiç izlemedim bu sebeple yorum yapmam doğru olmaz. Alper Piliç zaten A takımla idmanlara genel olarak çağırılan bir kaleci. İsmail ise listenin en başında olması gereken isim.

Aslında bana bir liste yap denilse ilk sıraya Enis Gül'ü yazar aşağıya doğru İsmail, Görkem şeklinde devam ederim ancak çoğu altyapı oyuncusunda fiziksel handikaplar söz konusu olduğundan A takımdaki abileri karşısında tutunma ihtimalleri tamamen sıradışı yetenekleri ile varolabilir diye de eklerim. Bu bağlamda fiziksel sebeplerden ötürü Enes Gül, farklı meziyetlerinden ötürü İsmail vb oyuncular sayılabilir, A2 den daha aşağıdaki oyuncuların alacağı çok yol var daha.

tolga gül dedi ki...

merhaba öncelikle kimsenin görmek istemediğini gördüğünüz için teşekkürler.ben enis gül'ün abisiyim.bu çocuk a2 liginde sezonda 40 maç uzeri oynayan bi çocuk.4 sezondur f.bahçede hiç bir antrenmamınıu kaçırmayan sakat oldugunda bile çıkıp oynayan çok iyi bi orta saha.geçenlerde batman da maç yaptı fener kardeşime sordum sen gidiomusun diye.yok abi dedi neden peki niye gitmiyo.çünkü bazı insanlar istemiyo diye a2 liginde dogru dürüst maça çıkmayan adamlar batmana götürüldü o gün.ama kardeşim götürülmedi.ben gerçekten üzülüyorum f.bahçeye pendikten transfer olurken tamam şansı dondu demiştim ama şimdi keşke pendikte kalsydı diyorum çünkü hak ettiği yere bir türlü gelmesine izin verilmiyor.birileri görsün artık istikrarı savaşçılıgı görsün.oraya hakkı olanlar çıksın.ismail a2 de eninsin yedeği ama o gün ordaydı.neden enis yok ? birşeyler değişmeli...teşekkürler.

Diferansiyel dedi ki...

@ Tolga GÜL

Katılımınızdan ötürü ben teşekkür ederim. Bu konuda söylenecek çok şey var ama elden gelen malesef takipte olmak. Ben Enis'i iki sezondur izleyen birisi olarak çok beğeniyorum ve inanıyorum ki görmek istemeyen gözlerde zamanla onu görecektir.

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

abi ünal noyan tipik bir pivot santrafor mu? özellikleri nasıl gelecek vaat ediyor mu?

Related Posts with Thumbnails